9 Ağustos 2009 Pazar

ALTIN YAŞ

Geçenlerde 16 Temmuzu yaşadık hepimiz,
Bir çoğumuz için anlamı olmayan sıradan bir gündür muhtemelen,
Ben ise tam 46 yaz önce o gün doğdum.
Dile kolay, tam;
46 Yıl,
184 Mevsim,
552  Ay,
2392 Hafta ve
16790 Gün.

Bize neredeyse sonsuzluk gibi gelen bu süreler, hatta 100 yıllık bir ömür bile,
Dünya için ve evren için sadece bir "an'dan" ibarettir.
Tıpkı bir bakterinin hayatının bize ifade ettiği gibi.
yanıp sönüveren bir ışık gibiyiz hepimiz.

Olsun.!
Yaşadığım ömür benim için çok önemli bir süre,
Bazı az gelişmiş ülkelerde insanın ortalama ömrü bu yaşı bulamıyor,
Hatırlarım, çocukluğumda 35 yaşını geçmiş büyüklerimize
amma da yaşamış diyorduk, yaşlı gözüyle bakıyorduk.
Bu gün işte o yaşları yaşıyorum,
herkese nasip olmuyor, ne mutlu bana.

Biliyormusunuz, Özbekler 50. yaş gününü "Altın Yaş" olarak kutluyorlarmış,
Kadim Dostum Veysel TOPALOĞLU'nun bu yıl içerisinde İstanbul'a yapmış olduğu bir ziyaret sırasında
Görüşme fırsatımız olmuştu, yanında arkadaşı olan Özbek bir işadamı da vardı.
o sıralarda 50. yaşına girmiş, mevzu açıldı, "Altın Yaş" kavramını da burada öğrendim.
Bu kavram bütünüyle, hayata pozitif bakışın bir ürünü.
Neden mi altın yaş..
İnsan 50'sine kadar o kadar zorlu koşullardan geçiyor ki,
Pek çoğu daha erken yaşlarda hayata veda ediyor,
Eğer bir insan 50 yıl yaşayabilmişse, uzun yaşama şansı daha da artıyormuş.
Biraz gayret edersem ben de "Altın Yaşımı" kutlayabilirim belki. Kim bilir. :)
16 Temmuz 2009 itibariyle tam 16790 gün. Epey gün görmüşüz.


09.08.2009 
http://gecmiszamanyolcusu.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder